Abans de començar, el professor preguntarà als alumnes si saben què són
les inundacions. Es plantejaran preguntes com: què són, a què són degudes? (a part de condicions meteorològiques, què ajuda a què es provoquin), què es pot fer per què no passin, etc. Parlaran entre 5 i 10 minuts sobre el tema.
Després de la
introducció, dividirem la classe en grups de 4 i a cada grup els hi donarem una sèrie de dues fotografies: una
fotografia antiga del tram de l'Onyar que passa per Girona (inundada i sense inundar) i
els hi passarem una fitxa amb aquestes preguntes:
1) Per què creieu que hi havia
inundacions?
2) Creieu que estaven preparats per a les inundacions? Per què?
3) Quins problemes creieu que ocasionaven les inundacions a les ciutats?
Després de contestar-les i posar-ho en comú amb tota la classe, el professor repartirà un full en blanc a cada alumne. Els hi dirà que se'n van d'excursió a veure el tram del riu Onyar que passa per Girona i allà hauran de fixar-se en el riu i en els seus voltants.
Quan tornin a classe parlaran sobre les diferències que hi ha entre les fotogràfies anteriors i el que ells han pogut observar, també sobre el per què fa temps que no hi ha inundacions.
https://drive.google.com/file/d/0B3Q3rHPHUIoAd1E5clNxZThrM28/view?usp=sharing
Quan tornin a classe parlaran sobre les diferències que hi ha entre les fotogràfies anteriors i el que ells han pogut observar, també sobre el per què fa temps que no hi ha inundacions.
https://drive.google.com/file/d/0B3Q3rHPHUIoAd1E5clNxZThrM28/view?usp=sharing
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada